fredag 5 december 2014

#Blogg25:5 Skål!

Ibland blir det inte som jag tänkt mig. Jag är bra på att bestämma saker, men idag fick jag tänka om. Kvällen tillbringades med mina föräldrar; jullandgång, öl och snaps. Att sitta där i soffan och äta och prata, härligt! Livet ändras, och ibland förändras det snabbt. Vi pratade om dåtid och framtid. Hur jag vill ha det som gammal och hur de vill ha det som äldre. Svårt, jobbigt och ett måste!
 
Hur vill du ha det som äldre? Inte så lätt att greppa, och ännu svårare att förstå. Hur vill då mina föräldrar ha det? Ännu svårare att prata om. Olika generationer och olika synsätt, eller?
 
Jag vill vara ren, jag vill njuta av mat som jag gillar och jag vill skrattta. Mitt lilla barn säger att hon ska ge mig ett glas vin och en pensel....
 
Kärlek till er!
 
 
PS 5 decemeber 1992 skulle det serveras dillkött på kyckling, pressad potatis, kokta bönor! DS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar