söndag 14 december 2014

#Blogg24:14 Söndag med sol!

Idag lyste solen när jag vaknade, Jo, det var sovmorgon till kl. 10.00! Solen gör konstiga saker med mig; den får mig att le, den får mig att vilja städa, alltså ta bort dammet, och sen vill jag bara gå ut.

Söndagar är lite speciella, och för min del handlar det om hur jag förhåller mig till just den söndagen. Om jag börjar tänka på att det är jobb imorgon, eller om jag har en ledig dag till förfogande. Om det är en dag innna jobb, då är jag lite låg, men är det en ledig dag, då kör jag på! Visst är det märkligt? Att det kan vara sådan skillnad och att det beror på mina tankar. Jag kan faktiskt göra något åt det. Det är det bästa! Men vill jag göra något åt det?

Middagen idag ska vara torskromsbiffar, kokt potatis, sås. Alltså 1992
(Tror jag måste googla detta recept...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar