torsdag 4 december 2014

#Blogg24:4 Barbro

Den 4 dec 1992 var en fredag, alltså innan fredagsmysets tid. Just denna fredak skulle det serveras paté med lingonsås, kokt potatis, bröd och sen kaffe och kaka. OBS! Blötlägg bönor till söndagens chili!

Denna dag hade Barbro också namnsdag! En av mina goda vänner heter Barbro! Så grattis på namnsdagen!

Vänner, det är härligt! Jag har en hel del vänner, mer betyder mer än andra. Jag har lite olika vänner. Mina äldsta vänner är från när vi var typ 15 år, bortsett från Ann. Ann lärde jag känna när jag var 6 år! Vi träffades genom Röda Korset, ungdomens röda kors. Så gamla är vi! Vi kan prata om allt, och jag menar allt. Vi bor nu runt om i Sverige, så vi träffas inte så ofta, men när vi gör det, då

Sen har jag ett gäng vänner som jag lärt känna genom arbetet och mitt fackliga engagemang. Vi stötar varandra och driver oss tillsammans framåt. När vi träffas pratar vi jobbet och fackliga lagar. Det är sant att vi kan sitta och prata arbetsmiljölagen väldigt sent. Lite nördiga kanske.

Min senaste vän är min springkompis! Vi träffades på gymet och sen sprang vi hela sommaren! Tjoho! Långa rundan först, och sen en kort runda med prat.

Vänner är viktiga och de behövs!


 

1 kommentar:

  1. Vänner är oerhört viktiga! Nya och gamla, på olika sätt.

    SvaraRadera