fredag 12 december 2014

#Blogg24:12 väntan....

Att vänta är en konst. Att vänta kan göras i ensamhet eller tillsammans med andra.

Att vänta på att just H ska ringa, gör att väntan blir så lång. Det kvittar om det så bara är 40 min eller 2 dagar. Låååång väntan.

Att vänta på att tvättmaskinen ska bli klar, lång väntan. Och just denna formen av tvättmaskinsminuter är alltid längre än alla andra minuter.

Att vänta på att jultomten ska komma, den väntan kan jag fortfarande känna i kroppen. Det gick knappt att äta, medan alla vuxna kunde äta i timmar.

Idag väntar jag på en storm, en som heter Alexander! Den ska ramla in över Skåne. Just idag ska jag åka tåg, så jag håller tummar att tågen ska gå.

Jag tror jag är bättre på att vänta, men tycker fortfarande det är trist. Kan jag påverka min väntan, så gör jag det. Tror jag äta fort denna julafton, då slipper barnen vänta på mig, vi kan vänta vid granen tillsammans!

Den 12 december blev det laxpudding med smörklick! Alltså 1992!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar