tisdag 9 december 2014

#Blogg24:9 Tisdag!

Dagens maträtt enligt kökskalender anno 1992 är baconrullar, potatismos och vitkålssallad. Rulla bacon runt 1 cm oststavar, stek på svag värme tills baconet är krispigt. Måste erkänna att det låter gott! Kanske till och med ska prova.

Snart är tisdagar slut för detta året, och sen, vips, kommer det 52 nya år 2015. Förr gillade jag tisdagar. Det var veckans bästa dag; sykursdag! Just tisdagskvällen var min, bara min. Inga barn, utan jag, kurskompisar, fika och symaskiner. Jo, vi sydde faktiskt på vår sykurs. Massor!

Idag tror jag att jag gillar alla dagar i veckan. För varje dag kan bli en träningsdag. Jag tränar nästan varje dag, eller försöker. Jag gör lite av varje; dels tränar jag med sonen, sen kör jag ett och annat gruppass på gymet samt löptränar.

Att ta på sig att blogga varje dag, det var kanske lite överdrivet, men än är jag med!

Önskar er alla en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar