måndag 1 december 2014

#blogg24:1

1 december 2014! Kan någon förklara för mig hur tusan gick detta till? Hur kom december? Men en sak vet jag, att julafton inträffar den 24 december varje år, oavsett om jag är klar eller inte. Fast vad betyder klar? Är det att varje liten millimeter av mina köksskåp är städade? Att pepparkakorna och mandelmusslorna ligger i sina burkar i skafferiet, självklart är de hembakade? Granen tindrar lika mycket som barnens ögon? Och du som husfru eller husman ligger i en hög på golvet i badrummet och skriker högt inombords. Det är jul, en härlig jul! Nu har jag bestämt, en lugn jul, på riktigt! En kökskalender är framplockad från bokhyllan, den med middagsförslag varje dag och den ska användas. Idag blir det potatisplättar med bacon och lingonsylt till middag. När det sen gäller julplaneringen, så tror jag att blommorna som står på uteplatsen måste plockas in, innan julbelysningen ska upp. Problemet är att pelargonerna blommor ännu. Annars blir det ny dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar