Ifjol när jag skulle åka hem från Stockholm i december var det snöstorm. Jag hade bokat tåg, och var bara 4 timmar sen! Men jag kom hem. Detta året tänkte jag inte göra samma sak, alltså bokade jag flyg. Skulle åka kl. 14.35 med SAS till Malmö. Åker till Arlanda, fikar lite och går till gaten vid 13.45. SEn kommer det in ett plan och det känns ju tryggt. Sen kommer det upp att Planet är ca 20 min försenat, det kunde jag stå ut med. Vi går ombord på planet, och då är kl nästan 15. Där får vi veta att vi inte får åka iväg förrän kl. 16.30. Bara en landningsbana! Vi får vänta på planet, så jag hann somna till lite. Vid halv 5 säger kaptenen att planet är inställt och att vi måste lämna planet. Nu börjar jag ana oro. Som passagerare ska vi bege oss till SAS servicedisk. Det finns inget alternativ. När jag startar min telefon så har jag fått sms från SAS kl. 15.53, det berättar att mitt plan är inställt. Suck!
Vid servicedisken tar jag en nummerlapp, jag kan meddela att det var kö till automaten. På skylten står det 288, och jag har 454!
Jag ringer till min kollega Anna-Lena som ska flyga kl. 19.00. Hon kommer så vi hinner fika! Under fikan går jag fram och tillbaka och kollar hur fort det går med nummer. Sakta! Vid halv 6 konstaterar jag att jag inte kommer hem. Men undrar hur länge jag behöver vänta? Efter en stund till orkar jag inte längre, så jag ringer min resebyrå. Lite kö i telefonen, men sen får jag besked på att jag kan flyga hem imorgon kl. 14.35. Alltså komma hem 24 timmar senare än beräknat. Åker tillbaka till Gärdet! Då var det nr 304 hos SAS! Service på högsta nivå!
När jag kom in till stan gick jag till SJ och bokade tågresa hem! Så om nu allt går som det ska, är jag hemma imorgon vid 13-tiden!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar